درباره ما سبد خرید0 شعب اعطای نمایندگی ثبت نام / ورود

بستنی چند کالری دارد؟

546
1402/02/30

بستنی یک دسر خوشمزه و خنک است که همیشه و در همه حال طرفداران زیادی دارد و جزء خوشمزه ترین خوراکی های جهان به شمار می آید. البته همان طور که خودتان نیز می دانید این دسر فوق العاده انواع مختلفی دارد، به همین دلیل هم هست که به مذاق اکثر افراد خوش می آید. اما یه مبحث مهمی که معمولاً در مورد آن مطرح می شود در مورد میزان کالری آن است. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما قصد داریم در ادامه به صورت مفصل در مورد این موضوع صحبت کنیم و تمام ابعاد آن را به صورت دقیق مورد بررسی قرار بدهیم. به شما هم پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد میزان کالری بستنی های مختلف به دست بیاورید و بتوانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

بستنی چند کالری دارد؟

میزان کالری بستنی، به محتویات آن بستگی دارد. به همین دلیل است که میزان کالری بستنی های مختلف متفاوت است و نمی توان به صورت قطعی در مورد آن اظهار نظر کرد. اما این در حالی است که حجم کالری خوراکی ها خیلی مهم است و نباید آن را نا دیده گرفت. به همین دلیل نیز ما در این قسمت به صورت اختصاصی در مورد این موضوع صحبت می کنیم و کالری بستنی های مختلف را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم:

کالری بستنی شکلاتی 

یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین بستنی های جهان، بستنی شکلاتی است. در هر 100 گرم این بستنی دوست داشتی، حدود 216 کیلو کالری وجود دارد. این که افراد چه قدر می توانند این بستنی را میل کنند به وضعیت جسمی خودشان بستگی دارد و مقدار آن برای هر فردی متفاوت است.

کالری بستنی  وانیلی

بستنی بعدی، بستنی وانیلی است. این بستنی نیز جزء بستنی های پر کالری به شمار می آید و هر 100 گرم آن حاوی 207 کیلو گالری است. جالب است بدانید که درصد قابل توجهی از مردم جهان تصور می کنند این بستنی کالری خیلی کمی دارد و خوردن زیاد آن هیچ ضرری برای بدن ندارد. باید بدانید که این طرز تفکر به هیچ وجه درست نیست. در حقیقت کالری این بستنی نیز قابل توجه است و  در صورت زیاده روی در خوردن آن، احتمال ابتلا افراد به چاقی و اضافه وزن واقعاً زیاد است. 

کالری بستنی زعفرانی

بستنی دیگری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم بستنی زعفرانی است. این نوع بستنی یک یه دسر فوق العاده و دلپذیر ایرانی است که برخی افراد آن را با فالوده سرو می کنند. البته حجم کالری آن به نوع و کیفیت خامه آن بستگی دارد اما اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد آن صحبت کنیم باید بگوییم که  کالری هر 100 گرم بستنی زعفرانی گاهی تا 250 گرم نیز می رسد. 

کالری بستنی مگنوم 

بستنی دیگری که اکنون در بازار موجود است، بستنی مگنوم نام دارد. هر 100 گرم این نوع بستنی، حاوی 300 گرم کالری است. این حجم از کالری واقعاً زیاد است و می تواند برای افراد چاق مشکل ساز شود.

کالری بستنی میوه ای 

بستنی دیگری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، بستنی میوه ای است. این نوع بستنی که به صورت اسکوپی به فروش می رسد کالری خیلی زیادی دارد و هر صد گرمش  حاوی حدود 125 کیلو کالری وجود دارد. البته برخی از انواع آن نیز حاوی خامه هستند. کالری این نوع بستنی ها به مراتب خیلی بیشتر بستنی های میوه ای معمولی است و افراد دیابتی و چاق به هیچ وجه نباید آن ها را میل کنند. 

کیک بستنی رنگی 

نوع دیگری از بستنی ها، کیک بستنی رنگی است. این نوع بستنی ها که معمولاً به صورت فله ای به بازار عرضه می شوند حاوی تکه های کیک، ویفر، بیسکویت و شکلات هستند و برای تهیه آن ها مقدار زیادی شکر و اسید چرب، مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل است که هم حجم کالری آن ها خیلی زیاد تر بقیه بستی ها است، هم ازرش غذایی خیلی کمی دارند.

کالری بستنی خامه ای

یک نوع دیگر از بستنی های موجود در بازار بستنی های خامه ای هستند. این نوع خاص از بستنی ها هم خیلی خوشمزه اند، هم کالری زیادی دارند.
 به عبارت دقیق تر در هر 100 گرم بستنی خامه ای، حدود 261 گرم کالری وجود دارد. البته از آن جایی که مزه این نوع بستنی ها واقعاً عالی است و حس خوشایندی به انسان القا می کند جزء بستنی ها محبوب و پر طرفدار به شمار می آید.

 ice-cream
بهترین بستنی از لحاظ کالری کدام است؟

با وجود صحبت هایی که در مورد کالری بستنی شد، یک سؤال مهم برای طرفداران این خوراکی خوشمزه مطرح می شود و آن این است که بهترین بستنی از لحاظ کالری چه بستنی است؟ و کدام بستنی ارزش غذایی بیشتری دارد؟
با وجود این که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما باید بدانید که هیچ پاسخ قطعی برای آن وجود ندارد. در حقیقت افراد باید بر اساس وضعیت جسمی خود و نیاز بدن شان در مورد این موضوع تصمیم گیری کنند. مثلاً افراد لاغری که با معضلات مثل چاقی و اضافه وزن مواجه نیستند با خوردن بستنی های پر کالری، با مشکل خاصی برخوردند نمی کنند. اما این در حالی است که افراد چاق باید خیلی احتیاط کنند و خوراکی های پر کالری را از برنامه غذایی خود حذف کنند. چرا که با خوردن این نوع خوراکی ها سلامتی آن ها به خطر می افتد و به شدت اذیت می شوند.
تذکر: با توجه به این که میزان کالری بدن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و میزان آن حتماً باید کنترل شود توصیه ما به شما این است که برای حفظ سلامتی خود یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و تا جایی که امکان دارد خوراکی های طبیعی و مقوی را در برنامه غذایی خود بگنجانید. البته اگر در مورد این موضوع اطلاعات کافی ندارید، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و راهنمایی بگیرید. بدون شک افرادی که این نکته را رعایت می کنند بدن سالم تری خواهند داشت و بیشتر از دیگران زندگی خود لذت می برند. 

اشتراک گذاری:
نظرات کاربران
افزودن دیدگاه
لطفا منتظر بمانید ...