درباره ما سبد خرید0 شعب اعطای نمایندگی ثبت نام / ورود

معرفی انواع بستنی

592
1401/11/09

یکی از لذیذترین، خوشمزه ترین و پرطرفدارترین دسرهایی که می توان از آن نام برد، بستنی است. بستنی همیشه جایگاه خاصی در میان مصرف کنندگان دارد و روز به روز بر طرفداران آن نیز افزوده می شود. تنوع طعم و مزه در بستنی آنچنان گسترده است که نمی توان یک لیست مشخص برای آن در نظر گرفت. بسته به مواد اولیه به کار رفته در تهیه بستنی، طعم و مزه آن نیز بسیار متفاوت خواهد بود. این روزها با خلاقیت و ابتکار عمل افراد، شاهد تنوع بی نظیر بستنی در بازار هستیم که با ذائقه های مختلف کاملا هماهنگ هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی انواع بستنی بپردازیم.

معرفی انواع بستنی

دسته بندی بستنی به شکل های مختلفی انجام می شود. می توان آن را بر اساس مواد اولیه، طعم، مزه، روش تولید، روش عرضه و... به گروه های مختلفی تقسیم کرد. دلیل محبوبیت بستنی نیز همین موضوع است که برای هر ذائقه ای، منوی پیشنهادی هیجان انگیز دارد. از محبوب ترین انواع بستنی که تقریبا همه ما آشنایی کاملی با آن ها داریم می توان به بستنی های چوبی، نونی، قیفی، میوه ای، اسکوپی، بستنی یخی، کیک بستنی و... اشاره کرد. 
هر کدام از این مدل ها نیز بسته به طعم و اندازه به گروه های دیگری دسته بندی می شوند. از همین روست که می توان به جرئت ادعا کرد، بستنی جزء متنوع ترین دسرهاست. اما در ادامه با چند مدل مختلف دیگر از بستنی که جزء محبوب ترین بستنی ها در دنیا هستند آشنا می شویم.

بستنی سنتی

بستنی سنتی

بهتر است اول از هر چیزی به سراغ بستنی محبوب ایرانی ها برویم که همیشه جزء انتخاب های اول ما در پذیرایی از مهمان است. بستنی سنتی با عطر و طعم بی نظیر زعفران ایرانی که هوش از سر هر کسی می برد. در تهیه این بستنی از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود که البته زعفران، افزودنی خاص این بستنی است و جایگزینی ندارد. 
بستنی سنتی در هر رستوران، کافه یا مهمان سرایی به شکل خاصی سرو می شود. برخی علاوه بر زعفران از گلاب، شکلات و وانیل برای طعم دهی بیشتر به این بستنی نیز استفاده می کنند. این اقدام باعث جذاب تر شدن ظاهر و طعم بستنی می شود. علاوه بر تمام این موارد، استفاده از مغز پسته، بادام، فندق و... برای تهیه بستنی سنتی بسیار رایج است و طرفداران زیادی دارد.

بستنی ژلاتو (جلاتو، ایتالیایی)

بستنی ژلاتو که در اصل به بستنی ایتالیایی معروف است از میزان چربی کمتری نسبت به بستنی سنتی برخوردار است. Gelato که در زبان ایتالیایی به عبارت یخ زده تعبیر می شود، نوعی بستنی خامه ای یخ زده است که در طعم های مختلفی می توان آن را آماده کرد. این بستنی ها به دلیل طعم بی نظیر و تنوع بالا در افزودنی های به کار رفته، در سرتاسر جهان به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده اند.

بستنی یخی (آلاسکا)

بستنی یخی که معرف حضور همه شماست، یکی از جذاب ترین و محبوب ترین بستنی هایی است که روش تهیه بسیار ساده ای دارد و برای آماده کردن آن تنها به آب، شیر و آبمیوه نیاز است. البته هر مجموعه ای به روش خاصی این نوع بستنی را آماده می کند. 
برخی از فروشگاه ها، از شیر به عنوان پایه اصلی بستنی یخی استفاده می کنند که این مسئله در طعم نهایی بستنی بسیار اثرگذار بوده و آن را خوشمزه تر می کند. بستنی های یخی یک گزینه جذاب برای روزهای گرم تابستان هستند. این بستنی ها نیز در تمام نقاط دنیا طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند.

بستنی دون دورما

اگر به کشور ترکیه سفر کرده و تجربه سفارش بستنی داشته باشید، احتمالا با نام دون دورما آشنا هستید. بله، دون دورما بستنی مخصوص کشور ترکیه است. بستنی دون دورما به راحتی آب نمی شود و بسیار چسبنده و کشسانی است. از آن جایی که این بستنی در فصول گرم سال دیرتر از دیگر بستنی ها آب می شود، بهترین گزینه برای فروشنده های خیابانی است.

بستنی سرخ شده

محصول جدیدی که به تازگی به دنیای بستنی ها راه پیدا کرده و باعث حیرت همگان شده، بستنی سرخ شده است. شاید این با ساختار بستنی که در برابر حرارت مقاومتی ندارد، همخوانی نداشته باشد اما واقعا چنین بستنی وجود دارد. 
اولین مناطقی که اقدام به تهیه بستنی سرخ شده کردند، کشورهایی نظیر آمریکا و مکزیک بودند که این سنت را در کشورهای دیگر نیز رواج دادند. برای تهیه این بستنی کافیست یک اسکوپ از بستنی یخ زده را به موادی همچون بیسکوییت یا نان مخصوص خرد شده آغشته کرد و آن را داخل روغن داغ انداخت تا برشته و سرخ شود.

بستنی شکلاتی

بستنی شکلاتی

بستنی شکلاتی یکی دیگر از محبوب ترین بستنی های موجود در بازار است که در سر تا سر دنیا طرفداران زیادی دارد. بستنی شکلاتی به شکل های مختلفی تهیه می شود و ماده اصلی تشکیل دهنده آن که باعث تمایز این بستنی نسبت به دیگر انواع بستنی می شود، همین شکلات است. 

فالوده بستنی

یکی دیگر از بستنی های جذابی که در لیست ما قرار دارد، فالوده بستنی است. با اینکه فالوده ترکیبات متفاوتی از بستنی دارد، اما در دنیا از آن به عنوان یکی از زیرمجموعه های بستنی یاد می کنند. نشاسته برنج ماده اصلی تشکیل دهنده فالوده است. در بسیاری مواقع مشتریان تمایل دارند تا فالوده را به همراه انواع بستنی اسکوپی یا سنتی میل کنند. از این روست که برخی از کافه ها و رستوران های سنتی، در منوی دسر خود، گزینه فالوده بستنی را نیز اضافه کرده اند.

 دیگر انواع بستنی

همانطور که گفتیم بسته به اینکه در تهیه بستنی از چه مواد و ترکیباتی استفاده شود، می توان آن را به گروه های مختلفی تقسیم کرد. در ادامه با چند نوع از بستنی های پرطرفدار در بازار آشنا می شویم:

  • بستنی قهوه که اصولا انتخاب خوبی برای علاقمندان به طعم قهوه است.
  • بستنی آلبالویی همراه با تکه های آلبالو
  • بستنی بیسکوییتی
  • بستنی با شکلات های تکه ای
  • بستنی ناپلی که در آن از تکه های میوه توت فرنگی، وانیل و شکلات استفاده شده است.
  • بستنی گردویی
  • بستنی وانیلی
  • بستنی موزی
  • بستنی شیری
  • بستنی نانی و...
اشتراک گذاری:
نظرات کاربران
افزودن دیدگاه
لطفا منتظر بمانید ...