درباره ما سبد خرید0 شعب اعطای نمایندگی ثبت نام / ورود

پرطرفدارترین بستنی جهان

314
1402/04/03

بستنی همیشه جایگاه خود را به عنوان یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین دسرها در جهان حفظ می کند. این خوراکی منجمد، شیرین و خوشمزه در طعم ها و مزه های بسیار متنوعی آماده می شود. جالب است بدانید که هر کشوری با توجه به فرهنگ و ذائقه مردم خود انواعی از بستنی را تولید می کند که به طور خاص، ویژه همان کشور است. تنوع طعم در بستنی آنچنان بالاست که می توان برای تمامی ذائقه ها و سلیقه های مختلف انواع گوناگونی از بستنی را پیشنهاد داد. در این مطلب قصد داریم با لیستی از پرطرفدارترین بستنی های جهان آشنا شویم.

پرطرفدارترین بستنی جهان

همه ما به خوبی می دانیم که ترکیبات اصلی تشکیل دهنده بستنی مواد لبنی هستند. اما امروزه صنعت تولید بستنی آنچنان پیشرفت کرده و رونق یافته که این محصولات را می ‌توان با ترکیبات و مزه های بسیار متنوع و هیجان انگیزی استفاده کرد. بستنی ها از نظر  مواد اولیه، طعم، شکل و نحوه سرو به گروه ‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. 
از جمله انواع بستنی می توان به بستنی های قیفی، اسکوپی، نونی، چوبی، یخی، کیک بستنی ها، وافل بستنی و... اشاره کرد. هر کدام از این بستنی ها نیز طعم های بسیار متنوع و گوناگونی دارند. این گونه نیست که یک بستنی خاص به طور ویژه با تمامی ذائقه ها هماهنگ بوده و جزء برترین و پرطرفدارترین نوع بستنی در دنیا محسوب شود. اما بررسی ها حاکی از آن است که برخی از بستنی ها در دنیا از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه قصد داریم شما را با چند نمونه از این بستنی ها آشنا کنیم.

بستنی موچی

بستنی موچی از نظر ظاهری چندان شبیه به بستنی هایی که تاکنون دیده اید نیست. در ژاپن بستنی را درون کیک برنجی قرار می‌دهند و به این محصول بستنی موچی می گویند. می توان برای تهیه بستنی موچی از انواع بستنی با طعم های مختلف استفاده کرد. معمولا وقتی صحبت از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع بستنی در جهان می‌شود، اولین گزینه هایی که در ذهن افراد تداعی می شوند بستنی هایی نظیر؛ بستنی وانیلی، شکلاتی و…هستند. 
اما بستنی موچی با طعم و شکل متفاوت و جذاب خود توجه بسیار زیادی از دوستداران بستنی را به خود جلب کرده است. بنابراین اگر جزء افرادی هستید که تمایل دارید تجربه های عجیب و غریب داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم حتما بستنی موچی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید.

بستنی دوندورما

احتمالاً ویدئوهای مربوط به بستنی دوندورما که در کشور ترکیه بسیار محبوب و پرطرفدار است را دیده اید. بستنی فروشی های خیابانی در شهرهای استانبول و آنکارا بسیار مورد توجه شهروندان و همچنین توریست های خارجی قرار گرفته اند. بستنی دوندورمای ترکیه به دلیل بافت بسیار نرم و لطیف خود به یکی از معروف ترین و محبوب ترین بستنی ها در دنیا شناخته می شود. 

بستنی گلاتو

شاید از نام بستنی گلاتو بتوانید به محل اصلی تولید آن پی ببرید. بستنی گلاتو با بافتی نرم و لطیف متعلق به کشور ایتالیا است. این نوع بستنی از نظر طعم و مزه بسیار متنوع بوده و معمولاً نسبت به دیگر انواع بستنی از چربی کمتری برخوردار است. به همین دلیل بسیار مورد توجه توریست‌ ها و گردشگران خارجی قرار گرفته است.

بستنی کولفی

یکی از انواع معروف بستنی که جزء بستنی های سنتی و اصیل هندوستان است، بستنی کولفی نام دارد. معمولاً برای تهیه این بستنی از مقدار بسیار زیادی مغز بادام و پسته استفاده می شود. علاوه بر این، برای آماده سازی بستنی کولفی از انواع ادویه های مخصوص و میوه های خوشمزه استفاده می شود. به همین دلیل معمولاً بستنی کولفی هم بسیار خوشمزه بوده و هم ارزش غذایی بالایی دارد.

بستنی چوبی مگنوم

برخی از کارخانجات تولید کننده بستنی به دلیل کیفیت بسیار بالای محصولات خود جزء برندهای معتبر در دنیا محسوب می شوند. بستنی چوبی مگنوم جزء خوشمزه ترین و پرطرفدارترین بستنی ها در دنیا است که از بستنی وانیلی بسیار صاف و خامه ای تهیه شده و بر روی آن یک روکش ضخیم شکلاتی قرا گرفته است. بستنی مگنوم هم با لایه شکلاتی ساده و هم با لایه شکلاتی همراه با تکه های خوشمزه بادام تهیه می شود.

بستنی کورنتو

احتمالاً اگر جزء طرفداران پروپاقرص بستنی قیفی باشید به خوبی با بستنی کورنتو آشنایی دارید. بستنی قیفی کورنتو معمولاً با یک لایه شکلات و تزییناتی از دراژه های رنگی، چیپس های شکلاتی و... در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. این بستنی ها در سایزهای مختلفی تهیه می شوند و معمولاً در آماده سازی آن ها از خوش طعم ترین و تردترین نان قیفی استفاده می شود. به همین دلیل است که بستنی کورنتو موفق شده توجه بسیاری از علاقه مندان به بستنی را به خود جلب کند.

بستنی پاگوتو

بستنی پاگوتو متعلق به یونان است. این بستنی را از ترکیب بستنی ترکیه ای و ایتالیایی تهیه می‌کنند که از نظر طعم و مزه بسیار متنوع و خوشمزه است. به طور کل کشور یونان به تهیه بستنی های خوشمزه و منحصر به فرد معروف است. بنابراین اگر فرصت سفر به یونان را داشتید حتما بستنی ‌های آن را امتحان کنید.

بستنی پلتا

شاید شنیدن نام این بستنی برای شما تازگی داشته باشد و چندان با آن آشنایی نداشته باشید. اما بهتر است بدانید بستنی پلتای مکزیک جزء محبوب ترین و پرطرفدارترین بستنی ها در دنیا محسوب می شود. در میان بستنی های وانیلی، کاکائویی، شکلاتی و... بستنی های میوه ای از جایگاه ویژه ای برخوردارند. 
بستنی پلتای مکزیک نیز جزء خوشمزه ترین انواع بستنی میوه ای در جهان است. بستنی پلتا یک نوع بستنی میوه ای چوبی است که تنوع طعم بسیار بالایی داشته و می ‌توانید آن را در خیابان های مکزیک به وفور مشاهده کنید. از انواع بستنی پلتا می توان به بستنی وانیلی، پرتغالی، توت فرنگی و... اشاره کرد.

آیس کاکانگ

اگر جزء افرادی هستید که در خوردن بستنی از طعم ها و مزه های جدید استقبال می کنید، بهتر است به سراغ آیس کاکانگ که از بستنی های محبوب مالزی و سنگاپور است بروید. این بستنی بیشتر در میان افراد بومی مالزی و سنگاپور محبوب و پرطرفدار است. از ترکیبات موجود در آیس کاکانگ می توان به تکه های بستنی همراه با لوبیا قرمز، باقلوا و ذرت اشاره کرد.

اشتراک گذاری:
نظرات کاربران
افزودن دیدگاه
لطفا منتظر بمانید ...