درباره ما سبد خرید0 شعب اعطای نمایندگی ثبت نام / ورود

بستنی زمستانی و طرز تهیه آن

516
1401/11/19

بستنی یکی از خوراکی‌های مورد علاقه کودکان و حتی بزرگسالان است. شاید با شنیدن نام بستنی حس خنکی و سرد بودن آن برایتان تداعی شود. اما نوعی دیگر از بستنی وجود دارد که بیشتر برای خوردن در فصل زمستان مناسب بوده و از این رو به آن بستنی زمستانه می‌گویند. 
ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه بستنی زمستانی را برایتان توضیح دهیم. چنانچه شما از علاقه مندان به تهیه بستنی در منزل هستید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بستنی زمستانه

ماده اصلی که بستنی زمستانی از آن تهیه شده است، شیر بوده که حاوی کلسیم فراوان است و برای سلامت و استحکام استخوان ها بسیار مفید بوده و از پوکی استخوان‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین در مواقعی که کودکان خوردن شیر را دوست ندارند، می‌توان از بستنی برای رساندن کلسیم به بدنشان استفاده کرد.
 با استفاده از بستنی زمستانی در فصل سرد سال، می توانید از سرماخوردگی و گلودرد ناشی از مصرف خوراکی سرد جلوگیری کنید. برخی کودکان بستنی را خیلی دوست دارند و متوجه نمی‌شوند که در هوای سرد نباید از خوراکی های سرد استفاده کرد. 
در چنین شرایطی والدین می‌توانند بستنی زمستانی را برای کودکانشان خریداری کنند. بستنی زمستانی ظاهری جذاب دارد و با روکشی از شکلات پوشیده شده است که می‌تواند نظر کودکان را به خود جلب کند. از طرفی می‌توان از بستنی زمستانی برای پذیرایی از مهمانان هم استفاده کرد و در دورهمی‌ها لذت بیشتری برد. 
یکی دیگر از مزیت‌های بستنی زمستانی، متعادل کردن دمای بدن است. با خوردن بستنی زمستانی حرارت و دمای بدن متعادل شده و باعث کاهش احتمال ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا می‌شود. شاید فکر کنید بستنی زمستانه خوراکی جدیدی است اما جالب است بدانید بستنی زمستانه یک خوراکی نوستالژی است و در زمان کودکی والدین کودکان امروز هم وجود داشته است.
 با خرید بستنی زمستانه حس خوب کودکی و خاطرات آن برایتان تداعی خواهد شد. امروزه کارخانه جات زیادی این خوراکی خوشمزه را تولید می‌کنند. استفاده از مواد اولیه مرغوب و بهداشتی نکته مهم در تولید بستنی زمستانه و خوشمزه تر شدن آن است.

winter-ice-creams

مواد لازم برای تهیه بستنی زمستانی

جالب است بدانید این خوراکی محبوب را می‌توان به راحتی در منزل هم درست کرد. برای تهیه بستنی زمستانی در خانه به مواد زیر احتیاج دارید

  • 2 عدد سفیده تخم مرغ
  • 1.2 پیمانه شکر یا پودر قند
  • 1 قاشق چایخوری ژلاتین
  • 1 قاشق مرباخوری گلاب
  • 1.2 قاشق مرباخوری وانیل
  • 1 پنس نمک
  • 1 ورق نان میکادو
  • 1.2 قاشق چایخوری سرکه سفید
  • 150 گرم شکلات تخته ای
  • 3 تا 4 قاشق غذاخوری روغن

طرز تهیه بستنی زمستانی

در مرحله اول باید نان میکادو را به صورت دایره‌هایی به قطر 4.5 سانتی متر برش دهید. می‌توانید این کار را با چاقو یا کاتر انجام داده و با استفاده از قالب‌های شیرینی پزی و یا حتی لیوان کوچک دایره‌ها را قالب بزنید. 
بعد از آماده کردن نان‌های دایره ای، باید سفیده را از زرده تخم مرغ‌ها جدا کرده و آن‌ها را با همزن هم بزنید. سفیده‌ها را آنقدر هم بزنید تا کف کرده و سبک شوند. بعد از این کار باید سرکه، وانیل و پودر قند را به سفیده‌های کف کرده اضافه کنید.
این مخلوط را بر روی حرارت آب قرار دهید. به این روش، روش بن ماری می‌گویند. ابتدا آب را درون ظرف به جوش بیاورید و ظرف حاوی سفیده تخم مرغ را بر روی آن قرار دهید. حدودا 12 دقیقه باید سفیده‌ها بر روی بخار آب قرار بگیرند و با همزن هم زده شوند.
بعد از دوازده دقیقه باید ژلاتین را به مواد اضافه کنید تا ژلاتین به طور کامل حل شود. در این مرحله به یاد داشته باشید فقط در حد حل شدن ژلاتین مواد را هم بزنید. در غیر این صورت هم زدن زیاد باعث شل شدن مواد بستنی شما خواهد شد. 
بعد از این مرحله مواد بستنی زمستانی شما آماده است. نان‌های میکادو دایره‌ای را بر روی سینی بچینید. می‌توانید با سلیقه و خلاقیت خود، مواد بستنی زمستانی را با شکل‌های مختلف به وسیله قیف و ماسوره بر روی نان‌ها بریزید. بعد از اتمام این کار باید سینی حاوی بستنی‌ها را به مدت دو ساعت درون یخچال قرار داده تا سفت شوند.
برای روکش شکلاتی بستنی زمستانی باید شکلات تخته‌ای را به روش بن ماری ذوب کنید . بستنی‌های سفت شده را بعد از دو ساعت از یخچال بیرون آورده و شکلات ذوب شده را بر روی تک تک آن‌ها می‌ریزیم. برای سفت شدن شکلات‌ها باید بستنی‌ها را به مدت سی دقیقه دوباره در یخچال قرار دهید. برای تزئین آن‌ها می‌توانید از پودر نارگیل و یا پودر پسته، مرواریدهای خوراکی، ترافل‌های رنگی و غیره استفاده کنید. 
به همین راحتی شما بستنی زمستانه را درون خانه و با هنر و خلاقیت خود تهیه کردید. می‌توانید این بستنی‌ها را درون یخچال و به مدت چند هفته نگهداری کنید. 

خلاقیت در تهیه بستنی زمستانی در خانه

در هنگام تهیه بستنی زمستانی در خانه می‌توانید با توجه به سلیقه خود شکل‌های مختلفی از بستنی زمستانه را تولید کنید. مثلا می‌توانید از کیک، بیسکویت و یا نان‌های قیفی برای پایه بستنی زمستانه استفاده کنید. می‌توانید از ترکیب شکلات سفید و قهوه ای هم برای روکش بستنی زمستانی استفاده کنید. با این کار ظاهری متفاوت و جذاب به بستنی ها خواهید داد.
 همچنین می‌توانید از شکلات تلخ و رژیمی برای روکش بستنی‌های زمستانه استفاده کرد. می‌توان با استفاده از رنگ خوراکی، شکلات تخته ای سفید را به رنگ‌های دلخواه خود در آورده و بستنی زمستانی را با آن‌ها روکش کنید. 
با این کار بستنی زمستانی به رنگ‌های مختلف خواهید داشت. با این کار این خوراکی به شدت برای بچه‌ها جذاب خواهد شد. کار جالب دیگری که می‌توانید انجام دهید، استفاده از آجیل‌ها و مغز ها است. می‌توان بر روی مواد بستنی زمستانی و قبل از روکش کردن آن با شکلات ذوب شده، گردو، بادام و پسته و یا هر مغز دیگری را بر روی بستنی قرار دهید و درون یخچال بگذارید تا سفت شود. 
می‌توان بستنی زمستانی را به صورت چوبی هم تهیه کرد و در قالب‌های بستنی چوبی قرار داد. در این صورت مصرف و خوردن آن برای کودکان بسیار راحت تر خواهد شد و لذت بیشتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری:
نظرات کاربران
افزودن دیدگاه
لطفا منتظر بمانید ...