درباره ما سبد خرید0 شعب اعطای نمایندگی ثبت نام / ورود

کشور بستنی

285
1402/06/28

بستنی از خوشمزه ترین و دلنشین ترین دسرهایی است که در همه جای دنیا سرو می شود. البته هر کشوری با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و ذائقه مردمان خود بستنی را به روش ها و مدل های مختلفی آماده می کند. در این بین برخی از کشورها هستند که بهترین و خوش طعم ترین بستنی ها را تهیه می کنند و به همین دلیل، این بستنی ها جزء محبوب ترین و معروف ترین بستنی های دنیا شناخته می شوند. در ادامه با لیستی از کشورهایی که بهترین بستنی دنیا را درست می کنند آشنا می شویم.
بهترین بستنی های دنیا را در این کشورها امتحان کنید
اگر جزء طرفداران بستنی باشید، حتما بشدت علاقه مند هستید که تجارب جدیدی در این زمینه کسب کنید و طعم هایی را بچشید که تا بحال امتحان نکرده اید. بستنی ها معمولا براساس مواد اولیه ای که در آن ها به کار می روند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. تنوع طعم و مزه در بستنی ها بسیار بالاست. خصوصا اگر بخواهیم در مورد ملیت های مختلف صحبت کنیم. 
هر کشوری به شیوه خاص خود بستنی را درست می کند و این تسلط و ابتکار عمل تولیدکنندگان است که باعث می شود یک بستنی نسبت به دیگر محصولات طعم دلپذیرتری داشته باشد. با اینکه بستنی در هر نوع و مدلی که باشد باز هم طرفداران خاص خود را دارد. اما نمی توان این موضوع را انکار کرد که بعضی از بستنی ها مزه بهشت می دهند و خوشمزه تر هستند. حال می خواهیم لیست کشورهایی که بهترین و خوشمزه ترین بستنی ها را تولید می کنند یک به یک معرفی کنیم.

کشور ایتالیا

محال ممکن است که حرف از بهترین بستنی دنیا باشد و صحبتی از کشور ایتالیا به میان نیاید. در واقع می توان گفت ایتالیا اولین کشوری است که بهترین و خوش طعم ترین بستنی ها را روانه بازار می کند. اگر از طرفداران پروپاقرص بستنی هستید، محال است که نام بستنی جلاتو را نشنیده باشید. جلاتو معروف ترین و محبوب ترین بستنی ایتالیایی است که تفاوت های فاحشی با دیگر بستنی ها دارد. 
این بستنی در مقایسه با دیگر محصولات حاوی خامه کمتر و شیر بیشتری است. همچنین شیر و خامه ای که در آن استفاده می شوند بسیار تازه و مرغوب هستند و همین موضوع باعث می شود تا طعم بستنی بسیار دلپذیرتر و جذاب تر شود. در فرایند تولید بستنی جلاتو هوای کمتری به آن نفوذ می کند. به همین دلیل بافت بستنی نرم، لطیف و کشدار است. چربی کم این بستنی باعث شده تا محبوبیت آن در میان علاقه مندان به بستنی دوچندان شود.

کشور ترکیه

کشور ترکیه یکی دیگر از مقاصد توریستی و گردشگری در دنیاست. یکی از نکات جذاب این کشور، بستنی فروشی های خیابانی هستند که به شکل متفاوتی بستنی را آماده و برای مشتریان خود سرو می کنند. معروف ترین بستنی ترکیه که احتمالا ویدئوهایی از نحوه آماده سازی آن را در فضای مجازی دیده اید، بستنی دوندورما است. ترکیبات بخصوصی در این بستنی به کار رفته که از آن جمله می توان به سالپ، آدامس ماستیک و شیر بز اشاره کرد. این بستنی می تواند طعم جدیدی برای شما داشته باشد. دوندورما بافت بسیار کشدار و نرمی دارد. یکی از نکات جالب این بستنی این است که نسبت به دیگر بستنی ها دیرتر آب می شود.

کشور ژاپن

یکی از بستنی های بسیار خاص و متفاوت که مخصوص کشور ژاپن است، موچی است. این بستنی بسیار خوش طعم و لذیذ است و از بلغور و برنج تهیه می شود. بستنی موچی علاوه بر طعم دلپذیر، ظاهر بسیار جذاب و زیبایی دارد و اشتها برانگیز است. البته کشور ژاپن در تولید خاص ترین و عجیب ترین بستنی ها در دنیا نیز شهرت دارد. بستنی هایی که شاید هرکسی میل و رغبت امتحان کردن آن ها را نداشته باشد. اما بستنی موچی جزء خوش طعم ترین بستنی هاست که تقریبا با همه ذائقه ها هماهنگی دارد.

کشور مکزیک

کشور مکزیک به بستنی های میوه ای خود معروف است. بنابراین اگر جزء علاقه مندان به بستنی میوه ای هستید، لازم است برای یک بار هم که شده به مکزیک سفر کرده و بستنی های خوشمزه آن را امتحان کنید. بستنی پلتا از جمله معروف ترین بستنی های مکزیکی است که برخلاف دیگر بستنی های میوه ای در آن به جای اسانس های مصنوعی، از میوه های تازه و مرغوب استفاده می شود. تنوع طعم و رنگ در این بستنی ها به قدری بالاست که هر فردی را برای خوردن بستنی ترغیب و وسوسه می کنند.

کشور هند

درست است. کشور هند نیز در لیست کشورهایی قرار دارد که بهترین بستنی های دنیا را تولید می کنند. بستنی کولفی یکی از معروف ترین بستنی های کشور هندوستان است. از ترکیبات اصلی این بستنی می توان به میوه تازه انبه، نارنج، پسته، زعفران و هل اشاره کرد. این بستنی ها با اینکه طعم خاص و متفاوتی دارند. اما واقعا خوشمزه هستند و قطعا با یک بار استفاده نظر شما را به خود جلب می کنند.

کشور استرالیا

کشور استرالیا نیز در تولید و آماده سازی بستنی بسیار ابتکار و خلاقیت به خرج می دهد. به گونه ای که شاید شما برای اولین بار متوجه نشوید خوراکی که برایتان سرو می شود واقعا بستنی است. یکی از بستنی های خوش طعم در کشور استرالیا به شکل گل های ژلاتینی آماده می شود. معمولا تولیدکنندگان، با ذوق و خلاقیتی که دارند این بستنی را با دقت و ظرافت بالایی به شکل گل تزئین و آماده می کنند. به همین جهت شاید در اولین برخورد برای خوردن این اثر هنری کمی به تردید بیفتید. به طور کل از معروف ترین و پرطرفدارترین بستنی های کشور ایتالیا می توانیم به مواردی همچون؛ بستنی به همراه شربت جاک، جلاتو مسینا و ئلادوس خوآخا اشاره کنیم.

کشور جامائیکا

یکی دیگر از مناطقی که بهترین و خوشمزه ترین بستنی ها را تولید می کند، ساختمان دیوان هاس واقع در کشور جامائیکاست. بستنی های تولید شده در این مجموعه از نظر طعم، مزه و بافت تنوع بی نظیری دارند. از محبوب ترین طعم های بستنی جامائیکایی می توانیم به بستنی پسته، بستنی توت سنتی، هندوانه و نارگیل اشاره کنیم.

اشتراک گذاری:
نظرات کاربران
افزودن دیدگاه
لطفا منتظر بمانید ...